راهنمای طراحی باغچه زیبا

راهنمای طراحی باغچه زیبا

۱- در هنگام خرید حتما به نور دقت داشته باشید. قطعا برای کاشت گیاهان در حیاط محدودیت های کمتری نسبت به آپارتمان وجود دارد با اینحال باید حتما به میزان زمان نورگیری محل کاشت گیاهان توجه کنید. مهمترین مسئله قبل از کاشت مشخص بودن میزان سایه و آفتاب در محل قرارگیری گیاه است. اگر بتوانید محل مناسبی که نیاز های گیاه را براورده می کند بیابید موفق خواهید شد باغچه زیبایی را طراحی کنید. سعی کنید گیاهانی را که خیلی به نور نیاز ندارند در محل های سایه و کنچ دیوار ها بکارید تا هم زیبایی در باغچه پخش شود و هم عدالت در دسترسی به نور خورشید رعایت شود.

طراحی باغچه

۲- برای باغچه خود یک توزیع رنگ مناسب، دلنشین و زیبا انتخاب نمایید. بعنوان مثال سعی کنید تا گل هایتان را از نظر رنگ در سه گروه متضاد خریداری نمایید. البته توجه داشته باشید که بحث نورگیر بودن که در مورد اول مطرح شد باید اولویت اول خریدتان باشد و سعی کنید گیاهانی با نیازهای مشابه نور را در یک گروه قرار دهید.

طراحی باغچه

۳- با بهینه کردن خاک و آب در هزینه صرفه جویی نمایید. با توجه به شرایط آبی کشور عزیزمان هر مقدار هرچند اندک صرفه جویی در مصرف آب می تواند به ما حس انجام کاری مفید را هدیه دهد. نیازی نیست تا تمام گلدان پر خاک شود و روزی چند بار آبیاری شوند. با متخصصان برای یافتن راهی بهینه برای کاهش مصرف آب برای آبیاری گیاهان مشورت نمایید. ایجاد باغچه ای زیبا برای ما نباید به قیمت هدر رفتن منابع رو به اتمام آبی میهنمان و تشنگی هموطنان و نسل های آینده انجام شود.

خواندن این مقاله
با این روش ها طراح دکوراسیون داخلی خود در تهران باشید
طراحی باغچه

قطعا شما نیز با توجه به تجربه ها و شنیده هایتان می توانید موارد بی شماری را به این لیست اضافه نمایید. در مورد طراحی باغچه زیبا همه ما می دانیم که انجام مدت کوتاهی کار نه چندان سخت برای خرید و کاشت گیاهان قطعا بسیار ارزشمند خواهد بود. می توانیم در کنار استراحت های عصر در کنار گل های زیبای حیاط با کاشت سبزیجات مفید نظیر نعنا، ریحان، تره و … بطور روزانه سبزیجات تازه مصرف نموده و در کنار صرفه جویی مالی قدم های مفیدی به سمت سلامتی برداریم.

طراحی باغچه
منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =