نمونه هایی زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نمونه هایی زیبا از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

هیچگاه قدرت یک اتاق خواب خوب و نقش آن در آرامش روزمره و اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق خواب را دست کم نگیرید. از آنجایی که اتاق خواب مکانی بسیار خصوصیست کمتر کسی از ساکنین یا مهمانان به ان راه دارد و بر خلاف باقی خانه که درصدی هرچند کم برای راحتی مهمانان در چینش آن در نظر گرفته می شود، اتاق خواب باید بسیار راحت و کاملا مطابق سلیقه شما باشد.

اتاق‌خواب مکانیست که شما در ان به استراحت، مطالعه و تفکر می‌پردازید. اگرچه داشتن یک اتاق خواب رویایی مطابق با شخصیت، سلایق و تجارب شما سخت است اما غیر ممکن نیست. ادامه این مقاله می تواند به شما برای هدفتان اطلاعات مفیدی دهد. اتاق خواب از بسیاری جهات مهم ترین فضای خانه است. با تقاضاهایی که دنیای دیجیتال بر زمان ما می گذارد، نیاز به خواب باکیفیت بیش از پیش آشکار می شود. ثابت شده است که استراحت خوب علاوه بر بهبود تمرکز و بهره وری، به عملکرد سیستم ایمنی، سلامت روان و حتی کاهش وزن کمک می کند. ایجاد محیطی که خواب را تشویق کند امری حیاتی است و اتاق خواب به عنوان نقطه اتصال طراحی کاربردی و زیبا، کانون آزمایش برخی از بزرگترین معماران و طراحان بوده است.

نکات طراحی اتاق خواب

مکانی برای فرار، استراحت و از همه مهمتر استراحت. اینها اصولی هستند که رویکرد ما را برای طراحی اتاق خواب عالی راهنمایی می کنند. به هر حال، ممکن است بیشتر اوقاتی را که در آنجا می گذرانیم بیهوش باشیم، اما هیچ اتاق دیگری چنین تأثیری بر زندگی بیداری ما ندارد.

وزن بصری، فوت کوزه گری طراحی دکوراسیون اتاق خواب

هر چیزی دارای وزن بصری است – به عنوان مثال، یک قاب تخت حداقل بدون تخته سر از نظر بصری بسیار سبک تر از یک تخت خواب بزرگ با یک تخته پهن است. هنگام انتخاب لوازم برای اتاق خواب خود، به وزن بصری هر قطعه فکر کنید. در پلان یک اتاق خواب کوچک، یک تخت خواب سبک و یک تخت خواب کوچک را انتخاب کنید. در یک اتاق خواب مستر با سقف بلند، یک تخته سر بلند یا یک قطعه نقاشی دیواری بزرگ در نظر بگیرید تا فضا را پر کرده و چشم ها را به سمت بالا بکشید. زیاد نگران یک مرکز فانتزی و چشم نواز نباشید – اگر احساس کمبود فضا دارید، اجازه دهید تخت شما نقطه کانونی باشد. یک ترفند عالی برای تغییر تعادل بصری هر اتاق، آینه دیواری است – آینه های سبک تقریباً می توانند وزن بصری منفی ایجاد کنند، گویی فضایی به اتاق شما اضافه می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

در طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب سلیقه شما از هرچیزی مهمتر است.

هنگامی که ایده های اتاق خواب را ارائه می دهید، آنقدر درگیر نکات تزئینی نشوید کهنتیجه مناسب شما نباشد. اتاق خواب شما باید احساس راحتی بدهد و متناسب با نیازهای شما باشد، بنابراین در طول مسیر مطمئن شوید که از خود می‌پرسید چه چیزی برای شما جذاب است. اگر چیز خاصی را دوست دارید – چه فضای سبز و چه سرتخت های روکش دار – حتماً در ایده های طراحی خود جایی برای آن باز کنید. بعنوان مثال طراح اتاق زیر سعی می کند تا برای از بین بردن کسالت رنگ های خنثی که به هدف آرامش در محل قرار دارند، یک تنوع رنگی بوجود آورده است. این موضوع کاملا سلیقه ایست و ممکن است برای بسیاری از افراد زیبا بنظر نرسد.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

فضای باز و خالی ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای دادن فضایی آرام و آرامش‌بخش به اتاق‌خوابتان این است که روی سهولت حرکت تمرکز کنید. درنظر بگیرید که چقدر می‌توانید بدون احساس تنگی در فضای زمین راه بروید. در صورت امکان، سعی کنید از وسایل اضافی در اتاق خواب خود پرهیز کنید تا از روی قفسه های کتاب و میزهای قهوه یا میزهای کنار تخت برای رسیدن به تختخواب خود رد نشوید. این امر به ویژه در فضاهای کوچک و اتاق های کوچک، که در آن فضا به قدری محدود است که باید مطمئن شوید که می توانید نفس بکشید، مهم است. اگر زمان سختی دارید، به فضاهای ذخیره سازی اضافی فکر کنید، مانند کشوهای زیر تختتان.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نور و رنگ به محیط اضافه کنید.

اتاق‌خواب‌های زیبا باید فضاهای آرامش‌بخش و راحت باشند و بهترین رنگ‌ها برای دستیابی به آن، طرح‌های رنگی ظریف هستند: رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم یا پالت رنگی روشن مانند اسطوخودوس و آبی روشن. این بدان معنا نیست که اتاق خواب شما باید خسته کننده باشد – اگر رنگ های مورد علاقه شما رنگ های تند هستند، با خیال راحت راه های مختلفی را برای اضافه کردن رنگ های جذاب امتحان کنید. چند بالش پرتابی جسورانه را امتحان کنید. یک روتختی، روتختی یا روتختی؛ یا حتی یک رنگ یا کاغذ دیواری جالب روی دیوار یا سقف.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چند ایده طراحی اتاق خواب

حتی برون‌گراترین و اجتماعی‌ترین افراد به مکانی برای ((بودن)) نیاز دارند. اتاق خواب شما باید بهشتی برای آرامش باشد، مکانی برای جمع شدن با یک کتاب خوب، بیرون رفتن و تماشای تلویزیون، یا به سادگی دور از دنیا استراحت کنید. زمان تنهایی مهم است و رسیدن به آن دشوار. به خصوص اگر بچه دارید یا خانواده پرجمعیتی دارید. یک طراحی دکوراسیون خوب و هوشمندانه می تواند به شما کمک کند تا فضایی عالی را در اتاق خواب خود ایجاد کنید. شما یک سوم از کل زندگی خود را در خواب می گذرانید. بنابراین، اتاقی که این فعالیت در آن انجام می‌شود باید برای یک خواب خوب شبانه بهینه شود.

خواندن این مقاله
شیشه های هوشمند مات شونده

این گالری می تواند برای شما الهام بخش باشد. توصیه اکید ما اینست که با توجه به زلزله خیز بودن کشور عزیزمان، از نصب تابلو و آیینه بر دیوار های بالای تخت خودداری کنید.

سوالات متداول در مورد طراحی اتاق خواب


آیا بخاری بدون دودکش برای اتاق خواب مناسب است

خیر، همیشه به خاطر داشته باشید بخاری های بدون دودکش برای محیط هایی مناسبند که کاملا بسته نیستند. اتاق خواب یا دیگر مکان های خانه شما با فضای بیرون تبادل هوا ندارند. این بخاری ها بیشتر برای مغازه ها کاربرد دارند.

برای اتاق خواب چه فرشی بخرم؟

این مورد کاملا سلیقه ایست. با اینحال سعی کنید تناژ رنگ فرش با سرویس خواب متناسب باشد. از طرف دیگر پیشنهاد نوع پایه های تخت شما نیز بسیار در این مورد تعیین کننده است.

چه پرده ای برای اتاق خواب مناسب است؟

ما به دلایل بیشماری به شما پرده های ضخیم را پیشنهاد می کنیم. این پرده ها به شما آرامش و احساس امنیت بیشتری می دهند. از طرف دیگر ضشما باید بتوانید نور اتاق را کنترل نمایید تا خوابتان دچار مشکل نشود.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، حدس میزنیم از این صفحات هم خوشتان بیاید:

طراح دکوراسیون داخلی در تهران

خواندن این مقاله
طبیعت زنده را به فضای داخلی خانه ی خود بیاوریم

شرکت دکوراسیون داخلی در تهران

شرکت معماری در تهران

طراح داخلی در تهران

معمار داخلی در تهران

منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =