کاغذدیواری

در ادامه قسمت قبل به بررسی انواع اصلی کاغذدیواری میپردازیم:

  • روکش پارچه‌ای: این کاغذ دیواری یک مادهٔ سبک وینیل از آکرلیک یا وینیل مایع دارد. لایهٔ طرح دار آن روی این روکش چاپ شده است. عموماً این کاغذ سبکتر است و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمتری دارند مانند نشیمن مناسب است.
  • کاغذ با وینیل سخت و جامد: این نوع از کاغذ دیواری‌ها یک لایهٔ کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش می‌دهد.

این نمونه کاغذها از آنجاییکه سطح طرح دار آنها روکش وینیلی بسیار قوی دارند کاملاً مقاوم هستند. این کاغذها هم در دسته‌بندی کاغذهای قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار می‌گیرند. کاغذی با روکش وینیل جامد یا سخت در بسیاری از محیط‌های خانه که ممکن است رطوبت و چربی و لکه بگیرد قابل استفاده می‌باشد، اما جهت استفاده در کارگاه ها و انباری‌ها و محیط‌هایی که تماس فیزیکی با کاغذ ایجاد می‌شود مناسب نمی‌باشند.

  • کاغذهای وینیل فابریک بک:در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده است. انواع اصلی آن در زیر معرفی شده‌اند:
  1. وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایهٔ پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده است؛ و عموماً بسیار مقاوم تر از نمونه‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد، زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده است. این گونه کاغذها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم می‌گردند مناسب است.
  2. کاغذی: این نمونه ز کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری‌هایی که پایهٔ کاغذی دارند که سطح طرح دار بر روی آنها چاپ ی‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند.
  3. کاغذهای وینیلی نون وون (غیر بافته شده): این کاغذها از یک کاغذ نون وون با یک صفحهٔ وینیلی تشکیل شده‌اند. زیرا آنها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند، عمدتاً از این کاغذ می‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود.
خواندن این مقاله
بهترین رنگ پارکت لمینت برای فضای پذیرایی خانه چیست؟

1-      نصب کاغذ دیواری :

همانند تمام سطوح پایانی و تزیینی، سطح زیر کار کاغذ دیواری نیاز به آماده سازی دارد.

به این آماده سازی سطح، زیرسازی نیز گفته می شود.

زیرسازی باید به گونه ای انجام گردد که سطح دیوار کاملا صاف و عاری از هرگونه سوراخ یا برآمدگی در سطح باشد.

کاغذ دیواری، مناسب مکان های خشک منزل یا محل کار شماست و بیان اینکه کاغذ دیواری ضد آب می باشد به معنای توانایی به کار بردن آن در محیط مرطوب مانند حمام و … نیست.

طبیعتا پس از مدتی کاغذ دیواری در محیط مرطوب دچار مشکلاتی می شود.

کاغذ دیواری ضد آب علاوه بر لایه های معمولی، دارای یک لایه روکش مفاوم در برابر آب، صرفا جهت تمیز کردن آن می باشد.

ذکر این نکته لازم می باشد که کاغذ دیواری های موجود در شرکت سه کنج تماما قابل شستشو (تمیز کردن) می باشند.

متاسفانه افرادی با سو استفاده از عدم اطلاع کافی مشتریان، کاغذ های بی کیفیت و بازیافتی را به عنوان کاغذ خارجی ضد آب به فروش می رسانند.

 شرکت سه کنج به شما عزیزان توصیه می کند قبل از پرداخت نهایی از اصلالت محصول اطمینان برقرار نمایید.

طبیعتا هیچ ارزانی بی علت نمی باشد.

خواندن این مقاله
تفاوت میان لمینت و پارکت چیست؟

ادامه مقاله را در قسمت بعدی مطالعه نمایید.

قسمت قبلی مقاله را در اینجا مطالعه نمایید.

تهیه و گردآوری : گروه مهندسی سه کنج

منابع : دانشنامه انگلیسی ویکی پدیا، منابع آزاد