راهنمای انتخاب یک روشویی مناسب برای سرویس بهداشتی

انتخاب یک روشویی مناسب بیش از هر عنصر دیگری به اجرا و پیاده سازی سلیقه طراح داخلی کمک کرده و به روند طراحی دکوراسیون و جانمایی سایر اجزا سرویس بهداشتی جهت می بخشد. با انتخاب یک روشویی سلطنتی می توان یک سرویس بهداشتی ساده را به یک فضای لوکس و مجلل تبدیل نمود یا با به کار گیری روشوییهای سرامیکی مدرن و مینیمال، می توان طراحی سبک مدرن را در فضای سرویس بهداشتی پیاده ساخت.

امروزه دکوراسیون فضای سرویسهای بهداشتی برابر یا حتی بیشتر از طراحی سایر فضاهای ساختمان، مد نظر طراحان داخلی، معماران و مشتریان آنهاست. انتخاب تجهیزات و لوازم موجود در سرویسهای بهداشتی سهم بسزایی در جلوه بخشیدن به دکوراسیون این قسمت از ساختمان دارد. در میان این تجهیزات مهمترین جزء ای که دکوراسیون داخلی فضای سرویسها را تحت الشعاع خود قرار می دهد، روشویی به کار رفته در یک سرویس بهداشتی است. انتخاب یک روشویی مناسب بیش از هر عنصر دیگری به اجرا و پیاده سازی سلیقه طراح داخلی کمک کرده و به روند طراحی دکوراسیون و جانمایی سایر اجزا سرویس بهداشتی جهت می بخشد. با انتخاب یک روشویی سلطنتی می توان یک سرویس بهداشتی ساده را به یک فضای لوکس و مجلل تبدیل نمود یا با به کار گیری روشوییهای سرامیکی مدرن و مینیمال، می توان طراحی سبک مدرن را در فضای سرویس بهداشتی مستقر ساخت.

در این مطلب قصد داریم با انواع مختلف روشوییهای کاربردی در سرویس بهداشتی آشنا شویم. در ابتدا لازمست تا یک تعریف مختصر از روشویی داشته باشیم تا بر مبنای آن بتوانیم تمام انواع روشوییها را طبقه بندی کنیم. به طور کلی به فضای کاسه مانندی که برای شستن دست و صورت در محیط حمام و سرویس بهداشتی اختصاص می یابد روشویی میگویند. 

انواع مدلهای روشویی:

1-روشویی پایه دار 

انتخاب روشویی1

این مدل از قدیمیترین، ساده ترین و در عین حال رایجترین نوع روشویی هاست. کاسه ای که معمولا از جنس چینی بهداشتی بوده ایستاده بر پایه ای ستون مانند از همین جنس با ارتفاع مشخص. ارتفاع معمول این روشویی ها بین 80 تا 90 سانتی متر است و قابل تنظیم نیستند. این نوع روشویی های ساده مستقیما به دیوار نصب می شوند و لوله های روکار و پیچ و مهره های مربوط به آنها را به خوبی می پوشانند. روشویی های پایه دار قیمت مناسبی دارند و در سایزهای متنوع در دسترسند. حتی اگر شما کوچکترین فضای نصب را در اختیار داشته باشید باز هم روشویی پایه دار مناسب دستشویی خود را پیدا خواهید کرد. حتی انواعی از این روشوییها وجود دارد که برای نصب در کنجهای دیوار طراحی شده اند. اما این روشوییها نسبت به انواع دیگر روشویی طراحی های محدودی دارند که دایره انتخاب کمی برای مشتریان ایجاد می کنند و اگر شما به طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود می اندیشید، بهتر است از انواع دیگر  روشویی ها در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.

خواندن این مقاله
هفت ایده کلیدی برای طراحی داخلی مطب

به دلیل مجزا بودن قسمت کاسه و پایه روشویی پایه دار، معمولا نظافت روشویی های پایه دار سخت تر از انواع دیگر است. همچنین این مدل بر خلاف انواع دیگر معمولا فضا و سطح مناسبی برای قرار دادن صابون و مسواک و انواع لوازم بهداشتی مورد نیاز ندارند.

یکی از عیوب دیگر روشویی پایه‌دار عدم امکان تنظیم ارتفاع است. ارتفاع آنها معمولا در اندازه ۸۵ سانتیمتر و مناسب افراد بالغ است.

 

در سایت “فروشگاه اینترنتی کالای ساختمانی سه کنج” می توانید از انواع مختلف “روشوییهای پایه دار” دیدن فرمایید.

2- روشویی نیم پایه یا پایه سر خود

انتخاب روشویی2

این روشوییها همانند روشویی های پایه دار دارای یک نیم پایه هستند که مستقیم به دیوار متصل شده و برای پوشاندن لوله کشی ها، شلنگ ها و سیفون زیر روشویی از آن استفاده می شود. مزیت این روشویی ها نسبت به روشویی پایه دار اینست که فضای کمتری اشغال کرده و نظافت راحت تری دارند بعلاوه اینکه نصبشان به دیوار این امکان را می دهد که قابلیت تنظیم متناسب با قد کاربران را داشته باشند.

 

در سایت “فروشگاه اینترنتی کالای ساختمانی سه کنج” می توانید از انواع مختلف “روشوییهای نیم پایه و پایه سرخود” دیدن فرمایید.

3-روشویی کابینتی

 انتخاب روشویی 4

ایجاد یک تغییر اعجاب انگیز در دکوراسیون سرویس بهداشتی تان را می توانید با استفاده از روشوییهای کابینت‌دار تجربه کنید. تنوع طرح، جنس، سبک و سایز این روشوییها به قدری زیاد است که همواره می توانید متناسب با سایز، نقشه و سبک سرویس بهداشتیتان؛ روشویی کابینتی مناسب را خریداری نموده و یا اینکه روکابینتی دلخواهتان را خریده و سفارش ساخت کابینت آن را متناسب با نقشه، جنس و رنگ مد نظرتان انجام دهید.

خواندن این مقاله
شومینه برقی چیست؟ مزایا و معایب شومینه برقی

روشوییهای کابینت دار به لحاظ روش نصب یا زمینی و پایه دار هستند و یا بدون پایه و با نصب دیواری. برای استفاده در فضاهای کوچکتر مدل کابینت دار با نصب دیواری بهتر است. این مدلها هم جمع و جورترند و هم با توجه به اینکه فضای زیر روشویی خالی می‌ماند نظافت آسانتری داشته و هم می¬توان برای قرار دادن سطل و فرچه از این فضای خالی زیرین استفاده کرد. 

 

اما اگر مشکل کمبود فضا نداشته باشید انتخاب انواع ایستاده یا زمینی با تنوع بیشتری که دارند توصیه می شود. می توان از فضای کمد مانند این مدلها برای نگهداری وسایل بهداشتی، حوله ها و لوازم شستشو استفاده کرد.

انتخاب روشویی 3

روشویی های کابینتی امکان خوبی برای پوشاندن لوله ها و اتصالات فراهم می کنند. همچنین سطح پیشخوان مانند آنها معمولا امکان قرار دادن شوینده ها و لوازم شخصی را به کاربران می دهند.

همانطور که گفته شد تنوع ابعاد، طرح، رنگ و جنس آنها امکان تناسب و هماهنگیشان با انواع سرویسهای بهداشتی را در سبکهای مختلف فراهم می سازد

 در انتخاب روشوییهای کابینت دار چند نکته را باید در نظر گرفت :

  • هنگام خرید به سطح و بدنه روشویی دقت کنید که بدون زدگی، رنگ پریدگی، لعاب پریدگی و هر گونه درز و خشی باشند.  
  • جنس کاسه روشویی در روشوییهای کابینتی می تواند از چینی بهداشتی، سنگ طبیعی و مصنوعی، شیشه و یا فلزات باشد تمام این مواد یا به صورت طبیعی یا با استفاده از پوششهای خاص می¬توانند حالت ضد باکتری پیدا کنند که بر بهداشتی بودن فضای سرویس بهداشتی می افزاید. کابینت روشویی هم می تواند از جنس pvc یا چوب ترموود ضد آب و یا سنگهای مصنوعی باشد. تمام این مواد باید آبگریز بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند.
  • اگر سبک کلاسیک را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود از روشوییهای سنگی و طرح‌های سلطنتی که جلوه زیبایی دارند استفاده کنید.
  • در سرویسهای بهداشتی مدرن اما بهتر است از روشویی سرامیک و طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید.
  • انتخاب آینه روشویی و شیر آلات هم باید متناسب با طرح، رنگ و سبک روشویی کابینتی صورت پذیرد.
خواندن این مقاله
نقش دیوار ها در چیدمان و دکوراسیون

 

برای خرید انواع روشویی و روکابینتی از برندهای معتبر می توانید به سایت “فروشگاه اینترنتی سه کنج” مراجعه فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره مند شوید 

 4- فول ست 

 انتخاب روشویی5

فول ستها همان روشویی های کابینتی هستند که با اقلام ضمیمه نظیر آینه و باکس تکمیل می شوند. در واقع فول ستها یک پکیج کامل از تجهیزاتی را که برای طراحی دکوراسیون قسمت روشویی سرویس بهداشتی لازمند، به صورت یکجا در اختیار مشتریان قرار می دهند.

 

برای خرید انواع روشویی فول ست از برند های معتبر می توانید به سایت “فروشگاه اینترنتی سه کنج” مراجعه فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان نیز بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =