سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

یک شهر می تواند از جنبه های متفاوتی افراد را شیفته خود کند. آسمان آبی، فرهنگ ها و رفتار شهروندان، پویایی زندگی شبانه یا پویایی بخشی از این موارد هستند. با اینحال آنچه بیشتر توجه جلب می کند معماری خانه ها و زیبندگی آنها در کنار یکدیگر است. نظم در معماری و طراحی سازه ها سبک ها را ایجاد کرده و به بخشی از هویت شهر تبدیل می شود. در این نوشتار شهر هایی را بررسی می کنیم که با سبک های خاص معماری در اروپا آمیخته شده اند.

۱- سبک معماری روکو در سن پترزبورگ روسیه:

جنبش روکوکو در قرن هجدهم در فرانسه به عنوان راهی برای مبارزه با سبک سختگیرانه و متقارن باروک که قبل از آن مطرح شده بود به وجود آمد. در حالی که هر دو جنبش به خاطر سبک‌های معماری بسیار تزئین شده‌شان شناخته می‌شوند، روکوکو دارای عناصر خاص خود است: منحنی‌های فکری، رنگ‌های کم‌رنگ، و مضامین سکولار و سبک‌دل. این سبک راه خود را در سراسر اروپا باز کرد، جایی که مورد توجه حاکمان زن در سنت پترزبورگ قرار گرفت. کاخ کاترین (به سفارش کاترین اول و گسترش توسط دخترش، امپراتور الیزابت) تا کنون مشهورترین نمونه در این منطقه است.

خواندن این مقاله
آشنایی با سبک های معماری و طراحی دکوراسیون داخلی (بخش دوم)
سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

شرکت معماری و طراح دکوراسیون داخلی در تهران

معمار داخلی در تهران

۲- سبک معماری کلاسیک در آتن یونان

بازدید از معماری و ویرانه‌های مشهور جهانی در آتن مانند یک قدم به عقب در زمان به یونان باستان است، جایی که قدمت سنگ‌کاری به ۴۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد، معابد توسط ستون‌های چند صد ساله نگه داشته شده‌اند، و مجسمه‌های خدایان از دیدنی‌های رایج هستند. برای نمونه‌های عالی از معماری کلاسیک، به معبد هفائستوس، معبد زئوس المپیا، یا پارتنون نمادین مراجعه کنید.

سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

۳ سبک معماری هنر نو در بوداپست مجارستان

هنر نو در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم در بوداپست مد شد و این شهر امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن سبک معماری است. می توان فرم های منحنی، اشکال ارگانیک، استفاده از آهن و شیشه، و شکوفایی رنگارنگ در سراسر این امتداد دانوب، از جمله قصر Gresham، هتل Gellért و چشمه های معدنی، موزه هنرهای کاربردی، و باغ وحش بوداپست و باغ گیاه شناسی پیدا کرد.

سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

۴-سبک باروک در رم ایتالیا

رومی ها به عنوان مبتکران بزرگ شناخته شده بودند، بنابراین جای تعجب نیست که شهر رم تقریباً از هر سبک معماری از زمان جنبش کلاسیک باستان (رومانسک، گوتیک، رنسانس – شما نام ببرید) نمونه بوده و با آن سازگار شده است. امروزه این شهر یکی از بزرگترین مراکز معماری باروک قرن هفدهمی است که به خاطر عظمت، مجلل و تضاد بین نور و سایه شهرت دارد. از میدان سنت پیتر، سانتی لوکا و مارتینا، یا فواره تروا دیدن کنید تا سبک نمایشی را شخصا ببینید.

خواندن این مقاله
پله پیش ساخته
سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

۵- سبک مدرنیسم کاتالانیا در بارسلونا اسپانیا

آنتونی گائودی، معمار کاتالانی اوایل قرن نوزدهم، با استفاده از نشانه‌هایی از تکنیک‌های مدرن گوتیک و شرقی، می‌خواست فضاهای ارگانیک و شهری را در شهری که دوست داشت ایجاد کند. قدم زدن در اطراف بارسلونا شما را از میان بزرگ‌ترین موزاییک‌های سرامیکی و شیشه‌ای رنگی و همچنین سنگ‌کاری و آهن‌کاری موج‌دار او که شامل پارک گوئل می‌شود و در شاهکار ناتمامش La Sagrada Família به اوج می‌رسد هدایت می‌کند.

سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

مقاله اصلی :The World’s 20 Best Cities for Architecture Lovers

منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =