طرح های اتاق آبی فینالیست رویداد جایزه معمارى قاره اى آسیا ۲A در سال ۲۰۲۱ شدند.

طرح های اتاق آبی فینالیست رویداد جایزه معمارى قاره اى آسیا ۲A در سال ۲۰۲۱ شدند.

جایزه معماری قاره ای ۲A یکی از مهمترین رویداد های معماری جهان است که هرساله توسط مجله حرفه ای ۲A اهدا می شود. این مجله در حوزه های نوآوری و آینده، ویلا و آپارتمان مسکونی، واحدهای اداری، فضاهای شهری بطور سالانه به بررسی آثار می پردازد و تقریبا همه ساله معماران خوش فکر و خلاق ایرانی نیز در میان برندگان و یا داوران به چشم می خورند.

در سال ۲۰۲۱ نیز گروه طراحان سه کنج بعنوان یک طراح دکوراسیون داخلی در تهران نیز مفتخر بود تا با آثار زیر در میان فینالیست های این جایزه معتبر قرار داشته باشد.

پروژه طراحی داخلی stop gallery

طراحی،نظارت اجرا : گروه طراحان سه کنج
دیزاینر: احسان مادرشاهی
تیم طراحى : شادى حسینى -هانا میر خضرى
تیم اجرا : احسان مادرشاهی _ حسام مراغه
کارفرما : حسام مراغه( استاپ گالرى)
موقیعت : تهران ،فرشته ، ساختمان SMP

توضیحات طراح: تقاضاى کارفرما داشتن دفتر کارى مدرن ومینیمال درخیابان فرشته بود که به جهت محصولات ایشان ( پارچه وپوششهاى دیوارى خاص) وهمچنین مشتریانشان که اکثرا طراحان ودیزاینرهاى شناخته شده منطقه ١و٢ پایتخت هستند تصمیم طراح داخلی بر این شد تا سبک طراحى به مدرن ومینیمال با لمس عناصرى لوکس و برند در طراحى داخلى ودکوراسیون با رنگ ولعابى مجلل برود .

خواندن این مقاله
معرفی روشهای پرداخت نهایی شیرآلات
طراحی داخلی پذیرفته شده در رویداد معماری ۲A

پروژه ویلای ((خانه او))

طراح معمارى و مجرى : گروه طراحان اتاق آبى
طراح ارشد : سید احسان سادات مادرشاهى
تیم طراحى : احسان مادرشاهى – شادى حسینى-هانا میر خضرى،حامد صانع
محاسبات سازه : طوس راوین سازه
ویدئو گرام: حامد صانع
دیاگرام ؛ شیوا میرزایى
انیمیشن: هانا میر خضرى
گرافیک: گیلدا منوچهرى
کارفرما : مهدى دارابى

توضیحات طراح:

ما انسان‌ها همواره در پی داشتن فضای شخصی خود بوده‌ایم؛ فضایی که امروزه همگام با تحولات جهان، زمان بیشتری را در آن سپری می‌کنیم … نهادی با کاربری‌های متعدد که نقشی فراتر از وظیفه اصلی خود به عنوان سرپناه، ایفا می‌نماید: فضایی برای کار، تعامل، تفریح، ورزش و… که در راس همه آنها اساسا مکانیاست که ما را از زندگی آشفته و پر هیاهوی دنیای امروز دورکرده، ذهن، جسم و روح ما را جوان می‌سازد؛ خانه‌ای که علاوه بر نمایاندن گستره شخصیت ما، بیانگر فردیت و آزادی ما باشد.
«خانه او» اثری از شرکت طراحان اطاق آبی واقع در ۱۰ کیلومتری شهر رامسر، در دامنه کوه‌های روستای استل کنارِ جواهرده، با چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل و دریا، ویلایی اختصاصی برای اسکان صاحبان خود در طبیعتی بکر است.طراحی ویلا پاسخی مستقیم به نیازهای روانی و عملکردی کارفرما همراه با تبلور ایده‌های خلاقانه از سوی طراحان اطاق آبی است.
این پروژه ویلایی که نامزد جایزه رویداد معماری ۲A شده است، از ایده مزایای حیاط‌ها و وُیدهای مرکزی در معماری اصیل ایرانی جهت ایجاد نور، سایه و کوران طبیعی متولد شد که بر حفظ حریم خصوصی ساکنان تاکید دارد؛ ایده‌ای ترکیبی از علوم طراحی معماری و فنی-مهندسی روز. سازه‌‌ی پیچیده، سیستم مدیریت انرژی و بهره‌گیری مجدد از آب باران از عواملی هستند که این ویلا را به ویلایی مدرن و پایدار تبدیل می‌نماید به نحوی که بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف مصرف انرژی را به حداقل برساند.
نمای مدرن ویلای «خانه او» از یک مکعب تشکیل شده است که طبقات مختلف به مانند صفحات «U» شکل حول محور وًید مرکزی به چرخش درآمده اند تا در هر زاویه‌‌ای از ویلا، چشم‌انداز فضای سبز و آبنماهای متعدد خودنمایی کنند؛ فضایی سبک، باز، با پنجره و تراس‌های متعدد در تراز‌های مختلف… پنجره‌های بزرگ تاشو، پس زمینه چشم انداز تماشایی را به یک تجربه جذاب زندگی تبدیل می‌کنند.

خواندن این مقاله
ایده های جذاب برای طراحی داخلی بوسیله گیاهان آپارتمانی
ویلا پذیرفته شده در رویداد معماری ۲A
منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =