موفق ترین زنان معمار و طراح داخلی بخش اول

موفق ترین زنان معمار و طراح داخلی بخش اول

معاری هنر خلق همزمان زیبایی، امتیت و راحتیست. بسیاری از زنان همچون مهندس لیلا عراقی توانسته اند بعنوان یک معمار و یا طراح داخلی موفق در تهران موفق و مشهور باشند. در ادامه به معرفی موفق ترین و مشهور ترین معماران زن جهان می پردازیم.

موفق ترین زنان معمار و طراح داخلی

۱- زها حدید: بطور قطع یکی از مهمترین و مشهور ترین زنان جهان زها حدید می باشد. در مقاله ای جداگانه به بررسی آثار و تحصیلات او پرداخته ایم. برخی او را ثروتمند ترین معمار تاریخ می دانند. ثروت او را در هنگام وفات در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده اند.

۲- دنیس اسکات براون: او یک معمار و طراح داخلی آمریکاییست که در سال ۱۹۳۱ متولد شده و تا کنون ۵ بار جوایز متعدد از جمله مدال بنجامین فرانکلین را از آن خود نموده است. اسکات در سال ۱۹۵۸ به همراه همسرش برای یادگیری طراحی داخلی در دانشگاه پنسیلوانیا به فیلادلفیا سفر نمود.

در سال ۱۹۵۹ همسرش در تصادف فوت نمود و دنیس به تنهایی تحصیلاتش را ادامه داده و در سال ۱۹۶۰ در رشته برنامه ریزی شهری مدر کارشد دریافت نمود.

از آثار مهم او موزه هنر سیاتل و سفارت آمریکا در برلین می باشد. ثروت او حدود ۵ تا ۷ میلیون دلار تخمین زده می شود.

خواندن این مقاله
سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

۳- مایا لین: از نظر بسیاری از کاذشناسان مایا لین یکی از نوابغ معماریست. طرح او در ۲۱ سالگی منجر به خلق یکی از ماندگار ترین بناهای یادبود در آمریکا شد. او در سال ۱۹۵۹ در آمریکا متولد شد و در دانشگاه ییل به تحصیل معماری پرداخت.

مهمترین بنای ساخته شده توسط او بنای یادبود سربازان جنگ ویتنام است. ساخت این بنا در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و سالانه حدود ۳ میلیون گردشگر را به خود جلب می کند. این یادبود در سال ۲۰۰۷ بعنوان یکی از اثار منتخب معماران آمریکا انتخاب شد.

ثروت او حدود ۱۸ میلیون دلار تخمین زده شده است.

منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =