موفق ترین زنان معمار و طراح داخلی: بخش دوم

موفق ترین زنان معمار و طراح داخلی: بخش دوم

در ادامه بخش قبل به معرفی سرشناس ترین زنان معمار و طراح داخلی موفق می پردازیم. این پست را با معرفی یک معمار قدیمی آغاز می کنیم.

۱- ماریون ماهونی گریفن: ماریون که در سال ۱۸۷۱ در آمریکا دیده به جهان گشود، از اولین زنانیست که بعنوان معمار و طراح داخلی پروانه رسمی معماری دریافت نمود. او متولد شیکاگو بود و خانواده اش پس از آتشسوزی گسترده در این شهر وینتکا در همان ایالت مهاجرت نمودند.

ماریون تحت تاثیر پسر عمویش به معماری علاقمند گردید و موفق شد تا در سال ۱۸۹۴ از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شود. از میان آثار مهم او می توان به سالن تئاتر ملبورن اشاره کرد.

او در سال ۱۹۶۱ و در ۹۰ سالگی درگذشت.

۲- جولیا مورگان: جولیا کخه در سال ۱۸۷۲ در آمریکا متولد شد، اولین زنیست که در مدرسه بوزا فرانسه تحصیل نمود. همچنین او نخستین زنی بود که در کالیفرنیا و در سال ۱۹۰۴ مجوز بعنوان معمار و طراح داخلی مجوز کار دریافت نمود.

او یکی از پرکارترین معماران آمریکاست بطوریکه در دوران فعالیتش بالغ بر ۷۰۰ سازه را طراحی و اجرا نمود. با اینحال هیچ اطلاعی از زندگی خصوصی او در دست نیست. او هیچگاه ازدواج نکرد، مصاحیه ننمود و در مورد زندگیش چیزی ننوشت.

خواندن این مقاله
اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی در کیش برای جلب گردشگران

۳- آیلین گری: او یک معمار ایرلندی بود که در سال ۱۸۷۸ در ایرلند متولد شد. پدر نقاش بود و نقش مهمی را در علاقمندی آیلین به طراحی و هنر ایفا نمود. تحصیلات حرفه ای در سال ۱۹۰۰ در لندن آغاز شد. او از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۲ در دانشگاه اسلید لندن دانشجوی هنر بود. او سپس دو سال در فرانسه به تحصیل مشغول شد و در سال ۱۹۰۴ برای مراقبت از مادرش به لندن بازگشت.

او نهایتا در ۹۸ سالگی در پاریس درگذشت. از عمده آثار بجای مانده از او می توان به موزه ملی ایرلند اشاره نمود. او نمونه بارز یک معمار و طراح داخلی موفق می باشد.

منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =