پیشنهادات معمار داخلی برای افزایش نور راهرو

پیشنهادات معمار داخلی برای افزایش نور راهرو

یکی از نقاط مشترک در توصیه های طراح دکوراسیون داخلی در تهران ، و معمار داخلی در تهران اینست که نور راهرو ها و ورودی خانه نقش مهمی در ایجاد حس خوب و همچنین خوش فروش بودن آن دارد. می‌شود در اتاق خواب یک نور خاص و زیبا اضافه نمود یا روی میز نهار خوری از آویزهای چشم نواز استفاده کرد اما محیط‌های کوچکی چون راهرو ها در بحث نور بسیار حساس و ظریف هستند.

عرض کم راهرو برای طراحی نور آن، دو مشکل عمده بوجود می آورد: اول اینکه عرض کم و مساحت کم کف نوع خاص و سختی از نور را می‌طلبد؛ نمی‌شود در آنجا با خیال راحت یک چراغ گذاشت زیرا گاهی نور در راهرو لازم است درحالیکه سایر نقاط باید تاریک بمانند پس یک نور حداقلی باید تدارک دیده شود.

پیشنهادات معمار داخلی برای افزایش نور راهرو

مشکل دوم ایجاد نوعی حس فوبیا بخصوص برای کسانیست که ضمینه اینگونه مسائل را دارند. راهرو در عین کوچک بودن نباید دلگیر باشد و حس خفگی در میان دیوار ها را منتقل کند.

با اینحال نگران نباشید زیرا طراح داخلی در تهران راه‌حل های خوبی را می‌توانند به شما پیشنهاد کنند. اینکه نیاز ما به زمین برای نور مناسب بسیار زیاد است قطعا کار نورپردازی را سخت می‌کند اما همچنان انتخاب‌های خوبی در دسترس هستند. همچنین می‌توان حس خفگی و فوبیا را با استفاده از نور در نقاط خاص به‌شدت کاهش داد.

خواندن این مقاله
آنچه نباید در سفر به تهران از دست دهیم

بیشتر راهروها طوری طراحی می‌شوند تا حداقل یک نفر براحتی از آنها عبور کند. اگر راهرو شما آنقدر بزرگ است که یک میز کنسول کوچک در کنار دیوار آن جا می‌گیرد پس بسیار خوش‌شانس هستید. برای سایر افراد که اکثریت محسوب می شوند چاره‌ای جز استفاده از لامپ های تو کار یا LED نیست.

موقعیت لامپ ها در راهرو

پیشنهادات معمار داخلی برای افزایش نور راهرو

سعی کنید لامپ ها را با توجه به میزان نورشان در فواصل کم کار بگذارید. اگر از لامپ های دیواری استفاده خواهید کرد، آنها را بالای دیوار بگذارید تا محیط را بازتر نشان دهند.

برای اطمینان از مناسب بودن روشنایی در دو سوی راهرو بایستید و مطمئن شوید که نور یکسان است.

منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =