معماری و طراحی داخلی کاخ کرملین

اگرچه نیکلای اول برای ایرانیان یادآور عهدنامه ننگین ترکمنچای است، بسیاری او را با عنوان سازنده کاخ کرملین می شناسند. این مجموعه زیبا با مساحت ۲۵هزار متر مربع یکی از آثار خاص جهان در حوزه معماری و طراحی داخلی بشمار می آید. با اینحال بخشی از ساختمان های این کاخ به قرن یازدهم میلادی باز می گردد.

این اثر زیبا و چشمنواز در میان رودخانه مسکو، میدان سرخ و باغ اسکندر قرار گرفته و پربازدید ترین مکان در روسیه بشمار می رود. کرملین یکی از محکم ترین و قدیمی ترین قلعه ها در اروپاست بطوریکه حتی در زمان جنگ جهانی دوم نیز، با وجود اینکه مسکو در آتش جنگ میسوخت، این بنا هیچ آسیبی ندید. برای مصون ماندن از حملات هوایی بر روی دیوارهایش پنجره کشیدند و ستاره ها را از روی برج های آن برداشتند.

سبک های مختلف معماری در اروپا (بخش اول)

کاخ کرملین ۲۰ برج دارد که بجز دو برج، باقی همه نامگذاری شده اند. بلندترین برج، ترویتسکیا نام دارد که ارتفاعشش به ۲۴۰ متر می رسد. البته آنچه ما امروز بعنوان کرملین میبینیم با آنچه در ابتدا ساخته شده بسیار تفاوت دارد. بنای اولیه چوبی بوده و کل شهر را شامل می شده است که اطرافش دیوار ها و برج ها از آن مراقبت می نمودند.

خواندن این مقاله
طراحی دکوراسیون کافی شاپ مدرن و کلاسیک با کمترین هزینه

نکته جالبی که در مورد معماری و طراحی داخلی کرملین جلب نظر می کند، ستاره های همیشه درخشان برج های کرملین هستند. در زمان روسیه تزاری و پیش از انقلاب مارکسیستی این برج ها با عقاب طلایی دو سر تزئین شده بودند. با اینحال پس از قدرتمند شدن کمونیست ها، عقاب های طلایی آب شده و به ستاره تبدیل شدند.

کرملین رکورد های جهانی زیادی را نیز در خود جای داده است بطور مثال بزرگترین ناقوس دنیا در سال ۱۷۳۵ با ۶ متر طول در این بنا قرار دارد اگرچه به دلیل مشکلات ساخت هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته است.

در سال ۱۹۱۸ لنین کرملین را بعنوان محل زندگی خود برگزید. استالین نیز در این کاخ اتاق مخصوص داشت. او در تلاش بود تا تمامی نشانه های تزارها را از پایتختش حذف کند. و یکی از این کار ها همان تغییر عقاب به ستاره بود که به آن اشازه شد.

منبع : blueroomco.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =